-Auzi tu,toata lumea uita un lucru sau nu stiu eu despre ce este vorba. Asadar incepem cu inceputul…vine nea Base si pune taxa de drum. Se ia taxa de drum se baga in combustibil. Se mai ia o taxa de drum… dupa??? Cate taxe de drum sunt?
Ca se lua unul de mine ca n-am rovigneta pusa la carut...

- Da'acciza si taxa de pod si de bariera le-ai platit?





-Soro, ia gandesc si io ca muierea la ale ei,un angajator plateste la stat pentru salariile angajatilor:
- 3% fond somaj (la fondul total brut de salarii)
-7 % fond asigurari de sanatate(idem)
- la pensie intre 23 – 25 % in functie de conditiile de munca: normale, periculoase si speciale

Un angajat suporta din salariul lui urmatoarele:
- 1% fond somaj din salariul de incadrare
- 6,5 % fond asigurari de sanatate din salariul brut lunar
- 9,5 % fond de pensie din salariul brut lunar
- impozit calculat prin aplicarea de 16% la venitul impozabil care se obtine scazind din salariul brut lunar 1% somaj, 6,5 % asigurari de sanatate, 9,5 % pensie, deduceri.

Mai facem socotelile inca o data? Am uitat ceva pe drum: angajatorul plateste 35%, angajatul 33%, deci un total de 68%. Adica 7 luni pe an daca calculam salariul de baza sau 11 luni pe an daca calculam salariul net.

E al naibii de putin! Si uite asa se face mararul slanina !




-Fetele, m-am lamurit! Am intrat pe net, am descarcat, am aflat: baza de impozitare - 1803, salariu brut - 1400, salariu net - 982, total la stat - 821, adica 10,03 salarii nete pe an. Deci 10 luni pe an muncim pentru stat. Io schimb slujba si trec la "servicii"!





-Mai loaza, iar nu mi-ai carat la vreme castravetii.Stau si ma uit la lume pe gratis?
Ca darile la stat sunt undeva in jur de 40% din totalul sumei cheltuilte de angajator. Zic “angajator” pentru ca e o ipocrizie sa crezi ca e vorba (si) de angajat. Angajatul isi ia netul si isi pune palma’n fund. Tot angajatorul e dator sa-i plateasca darile de care e direct responsabil.
Si mai vrei ceva de la mine ?Careala dupa marfa , baaaaaaa , ca ma ia lumea in poza de fraier!



-Cum spuneam si ieri, taxele, impozitele si contributiile din Romania sunt enorme, nu prin procent, ci prin comparatie cu serviciile sociale primite in schimbul lor. Si de cele mai multe ori sunt dublate sau triplate de spagi sau alte costuri neoficiale.
-Esti proasta rau, ia d-acilea servicii sociale. Doua la pret de una. Popa...separat.






-Ma intreb si eu asa, ca tot crestinul, sa treaca timpul, ca pensia s-a trecut deja la cheltuieli...
De ce pastorii penticostali nu platesc nici un impozit statului, mai ales, ca in ultimul timp obliga enoriasii din biserici sa plateasca tot felul de taxe la biserica, taxe pe care le incaseaza ei: “colecte, zeciuiala, contributia anuala, donatii” si multe altele.

Cum pastorii penticostali nu platesc nici un impozit pentru banii pe care ii iau din biserici, tot asa sa nu plateasca nici cetatenii care nu au firme privatizate nici un impozit statului!!!
Na , ca am zis-o...Ma bate Al de sus...daca o mai avea pe cine.





-Mai taceti ma, ca eu stiu mai bine. Cele mai importante taxe din Romanica sunt printre cele mai mici din Europa…

De exemplu, in Italia (unde eu am lucrat legal timp de 3 ani) cifrele sunt considerabil mai mari. Rezultatul: cam o treime din forta de munca din Italia lucreaza “la negru” sau are venituri “mascate”. Acu' ce va legati de mine ?

Cine n-are de la nevasta , ori nu l-a pricopsit statu cu venit cat sa-si ia amanta, sa cumpere de la mine ...





- Ce cucu sa faci aici toata ziua? Stam si cugetam... Salariul unui om tinde spre 0 lei . Are de dat taxe 1% din 0 lei, adica 0 lei , adica = castigul lui . Desigur omul e nemultumit ca statul ii ia toti banii !

Alt om are un salariu ce tinde spre infinit. Are taxe de 99 % si totusi e fericit deoarece 1% din infinit = infinit, omul nici nu a observat ca statul i-a luat ceva ! Ce baiat destept are maica-mea !





-Toti o apa si-un ardei la grăm...la ce-or mai fi buni ardeii astia,ca de cand am aflat ca:

Angajatorul plateste 45% statului si 55% angajatului.
Catre sanatate merge 10,7% din salariul brut.
Din cele 254 de zile lucratoare din anul asta, 25 le-am muncit pe gratis pentru sanatate, iar cand ajung pe la ei o data pe an isi bat joc de noi in ultimul hal. Si nu mai vorbesc despre faptul ca tot mai multi oameni in zilele noastre cersesc in fata tv pentru a-si face o operatie ce tot statul ar trebui sa o plateasca.

Interesant ar fi cum e dincolo din punctul asta de vedere ? Ajung la concluzia ca muncesc pentru stat jumatate din viata dar nici nu primesc in schimb nimic. Oare se merita ?

Ma intreb din nou la ce ar mai fi buni ardeii iuti? Ziceau ceva aia batranii de o oarecare introducere folositoare a ardeiului arzator in oarecare anatomii.
….................................

...devine tot mai instructiv sa fac piaţa...maine ma duc din nou...